|
För alla frågor utom närvarofrågan kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
| ![]() |
Fördelning av svar på fråga 26:
|
![]()
|
![]()
|
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() |
Tydliga mål | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() |
Förståelseinriktad examination | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() |
Lämplig arbetsbelastning | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() |
Allmänna färdigheter | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
![]() |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
3. Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +37* |
![]() |
|
7. Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | +5* |
![]() |
|
15. Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +37* |
![]() |
|
18. Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | +11* |
![]() |
|
19. Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +41* |
![]() |
|
21. Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +50* |
![]() |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
1. Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +35* |
![]() |
|
6. Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +20* |
![]() |
|
13. Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -34* |
![]() |
|
25. Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +23* |
![]() |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
8. Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -37 |
![]() |
|
12. Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -56 |
![]() |
|
16. Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +40* |
![]() |
|
20. Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -38* |
![]() |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
4. Arbetsbördan har varit alltför tung | -14 |
![]() |
|
14. Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +33 |
![]() |
|
22. Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -19 |
![]() |
|
24. Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -16 |
![]() |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
2. Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +40* |
![]() |
|
5. Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +29* |
![]() |
|
9. Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | +11* |
![]() |
|
10. Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +27* |
![]() |
|
11. Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -3 |
![]() |
|
23. Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | +3* |
![]() |