Arbetsrapport CEQ, LTH002

Basfakta

KursnamnAlla valfria CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH002                       
Läsår                                      200809
Kursen slutade i läsperiodVT_LP1
ProgramKVINNOR, Samtliga LTH-program
Antal enkätsvar 122
Antal män som svarat0
Antal kvinnor som svarat122

Sammanfattning av enkätsvar

För alla frågor utom närvarofrågan kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Närvaro vid undervisningen

Andel av undervisningenAntalAndel
0 % 0 0 %
20 % 1 1 %
40 % 4 3 %
60 % 8 7 %
80 % 36 30 %
100 % 61 50 %

 

Skalor & enskilda frågor

SkalaPoängStdAvv
God undervisning+30 44
Tydliga mål+28 49
Förståelseinriktad examination+43 40
Lämplig arbetsbelastning+20 41
Allmänna färdigheter+17 42
Enskilda frågor
Kursen känns angelägen för min utbildning+64 51
Överlag är jag nöjd med den här kursen+51 52

 

Fördelning av svar på fråga 26:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"

     
SvarAntalAndel

Missnöjda (<0) 10 8 %
Neutrala (0) 23 19 %
Nöjda (>0) 89 73 %
Har ej besvarat frågan 0 0 %

Medelpoäng+51
Standardavvikelse (StdAvv) 52

Fördelning av svar på fråga 17:
"Kursen känns angelägen för min utbildning"

     
SvarAntalAndel

-1004 3 %
-503 2 %
+017 14 %
+5029 24 %
+10068 56 %

Medelpoäng+64
Standardavvikelse (StdAvv) 51

 

Sammanfattande skalor uppdelat efter nöjdhet

God undervisning
Kursens poäng+30

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng+28

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+43

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng+20

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng+17

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda

Svar på respektive fråga

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.

En * efter frågans poäng innebär att det finns en statistiskt signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning (+30)

FrågaPoängFördelning av svar

3. Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+37*
7. Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer +5*
15. Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+37*
18. Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt+11*
19. Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+41*
21. Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+50*

 

Tydliga mål (+28)

FrågaPoängFördelning av svar

1. Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+35*
6. Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs+20*
13. Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen -34*
25. Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna+23*

 

Förståelseinriktad examination (+43)

FrågaPoängFördelning av svar

8. Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen -37 
12. Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått -56 
16. Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+40*
20. Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta -38*

 

Lämplig arbetsbelastning (+20)

FrågaPoängFördelning av svar

4. Arbetsbördan har varit alltför tung -14 
14. Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig+33 
22. Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen -19 
24. Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt -16 

 

Allmänna färdigheter (+17)

FrågaPoängFördelning av svar

2. Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+40*
5. Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+29*
9. Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp+11*
10. Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem+27*
11. Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt -3 
23. Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete +3*