Kursnamn | Alla valfria CEQ-behandlade kurser |
Kurskod | LTH002 |
Läsår | 2006 |
Kursen slutade i läsperiod | VT_LP2 |
Program | KVINNOR, Samtliga LTH-program |
Antal enkätsvar | 228 |
Antal män som svarat | 0 |
Antal kvinnor som svarat | 228 |
|
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet.
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
Skala | Poäng | StdAvv |
---|---|---|
God undervisning | +18 | 42.1 |
Tydliga mål | +13 | 49.8 |
Förståelseinriktad examination | +47 | 42.5 |
Lämplig arbetsbelastning | +14 | 41.3 |
Allmänna färdigheter | +10 | 37.8 |
Enskild fråga: | ||
Kursen känns angelägen för min utbildning | +55 | 51.5 |
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tydliga mål | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Förståelseinriktad examination | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Lämplig arbetsbelastning | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Allmänna färdigheter | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +20* | 54.9 |
7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | +0* | 62.6 |
15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +23* | 51.2 |
18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -3* | 58.0 |
19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +32* | 51.6 |
21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +40* | 49.8 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +16* | 56.9 |
6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +16* | 58.3 |
13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -14* | 59.6 |
25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +4* | 56.8 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -49 | 56.9 |
12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -55* | 52.6 |
16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +37* | 53.2 |
20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -41* | 54.5 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -13 | 53.0 |
14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +20 | 45.3 |
22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -12 | 55.7 |
24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -12 | 54.7 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +31* | 54.4 |
5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +13* | 53.2 |
9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | +4 | 61.1 |
10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +23* | 48.7 |
11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -10 | 59.4 |
23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | +0* | 52.8 |