Arbetsrapport CEQ, LTH002

Basfakta

KursnamnAlla valfria CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH002                       
Läsår2006
Kursen slutade i läsperiodVT_LP1
ProgramKVINNOR, Samtliga LTH-program
Antal enkätsvar211
Antal män som svarat0
Antal kvinnor som svarat211
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 % 3 1 %
20 % 6 3 %
40 % 11 5 %
60 % 25 12 %
80 % 63 30 %
100 % 97 46 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet.

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-10018 9 %
-5015 7 %
+040 19 %
+5076 36 %
+10059 28 %

Missnöjda (<0) 33 16 %
Neutrala (0) 40 19 %
Nöjda (>0)135 64 %
Har ej besvarat frågan 3 1 %

Medelpoäng+34
Standardavvikelse (StdAvv)60.3

 

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoängStdAvv
God undervisning+1643.4
Tydliga mål +643.7
Förståelseinriktad examination+2643.1
Lämplig arbetsbelastning+1042.5
Allmänna färdigheter+1539.3
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+5848.4

 

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng+16

Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng +6

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+26

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng+10

Ingen statistiskt signifikant skillnad funnen   
Allmänna färdigheter
Kursens poäng+15

Statistiskt signifikant skillnad mellan neutrala och nöjda
Statistiskt signifikant skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en statistiskt signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning (+16)

FrågapoängStdAvv

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+22* 60.3
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer -6* 57.5
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+15* 50.7
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt -4* 55.8
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+26* 59.4
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+36* 57.7

 

Tydliga mål ( +6)

FrågapoängStdAvv

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+10* 53.8
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs +1* 54.1
13 Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen -11* 54.4
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna +2* 55.1

 

Förståelseinriktad examination (+26)

FrågapoängStdAvv

8 Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen -20* 61.1
12 Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått -35* 54.9
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+29* 51.0
20 Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta -23* 54.7

 

Lämplig arbetsbelastning (+10)

FrågapoängStdAvv

4 Arbetsbördan har varit alltför tung -8  51.2
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig+15  50.8
22 Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen -8  52.6
24 Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt -8  60.5

 

Allmänna färdigheter (+15)

FrågapoängStdAvv

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+23* 57.7
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+16* 53.1
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp+22  52.9
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem+23* 50.3
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt +7* 58.1
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete -4* 50.9