Kursnamn | Alla valfria CEQ-behandlade kurser |
Kurskod | LTH002 |
Läsår | 2006 |
Kursen slutade i läsperiod | VT_LP1 |
Program | KVINNOR, Samtliga LTH-program |
Antal enkätsvar | 211 |
Antal män som svarat | 0 |
Antal kvinnor som svarat | 211 |
|
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet.
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
Skala | Poäng | StdAvv |
---|---|---|
God undervisning | +16 | 43.4 |
Tydliga mål | +6 | 43.7 |
Förståelseinriktad examination | +26 | 43.1 |
Lämplig arbetsbelastning | +10 | 42.5 |
Allmänna färdigheter | +15 | 39.3 |
Enskild fråga: | ||
Kursen känns angelägen för min utbildning | +58 | 48.4 |
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tydliga mål | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Förståelseinriktad examination | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Lämplig arbetsbelastning | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Allmänna färdigheter | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +22* | 60.3 |
7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -6* | 57.5 |
15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +15* | 50.7 |
18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -4* | 55.8 |
19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +26* | 59.4 |
21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +36* | 57.7 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +10* | 53.8 |
6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +1* | 54.1 |
13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -11* | 54.4 |
25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +2* | 55.1 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -20* | 61.1 |
12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -35* | 54.9 |
16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +29* | 51.0 |
20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -23* | 54.7 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -8 | 51.2 |
14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +15 | 50.8 |
22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -8 | 52.6 |
24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -8 | 60.5 |
Fråga | poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +23* | 57.7 |
5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +16* | 53.1 |
9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | +22 | 52.9 |
10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +23* | 50.3 |
11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | +7* | 58.1 |
23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -4* | 50.9 |