Kursnamn | Alla valfria CEQ-behandlade kurser |
Kurskod | LTH002 |
Läsår | 2004 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
Program | Alla MÄN (civ.ing. + branding.) |
Antal enkätsvar | 860 |
Antal män som svarat | 860 |
Antal kvinnor som svarat | 0 |
|
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
Skala | Poäng | StdAvv |
---|---|---|
God undervisning | +18 | 38.6 |
Tydliga mål | +15 | 42.8 |
Förståelseinriktad examination | +32 | 38.6 |
Lämplig arbetsbelastning | +14 | 45.1 |
Allmänna färdigheter | +9 | 38.0 |
Enskild fråga: | ||
Kursen känns angelägen för min utbildning | +55 | 48.7 |
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tydliga mål | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Förståelseinriktad examination | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Lämplig arbetsbelastning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Allmänna färdigheter | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +21* | 50.5 |
7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -4* | 54.7 |
15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +21* | 48.7 |
18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -6* | 52.8 |
19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +35* | 53.1 |
21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +44* | 49.0 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +17* | 52.0 |
6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +14* | 53.2 |
13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -21* | 54.5 |
25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +7* | 52.2 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -31 | 56.0 |
12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -42* | 50.1 |
16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +30* | 52.7 |
20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -26 | 51.4 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -10* | 54.1 |
14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +19* | 51.0 |
22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -13* | 55.1 |
24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -14* | 60.6 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +23* | 52.1 |
5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +17* | 48.2 |
9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | +6* | 59.4 |
10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +18* | 48.2 |
11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -8* | 57.8 |
23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -0* | 50.1 |