|
För alla frågor utom närvarofrågan kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
|
Fördelning av svar på fråga 26:
|
|
|
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tydliga mål | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Förståelseinriktad examination | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Lämplig arbetsbelastning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Allmänna färdigheter | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
3. Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +21* | ||
7. Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -9* | ||
15. Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +23* | ||
18. Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -13* | ||
19. Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +32* | ||
21. Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +35* |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
1. Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +21* | ||
6. Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +15* | ||
13. Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -21* | ||
25. Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +7* |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
8. Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -29* | ||
12. Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -43* | ||
16. Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +35* | ||
20. Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -38* |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
4. Arbetsbördan har varit alltför tung | -9* | ||
14. Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +16* | ||
22. Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -9* | ||
24. Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -10* |
Fråga | Poäng | Fördelning av svar | |
---|---|---|---|
2. Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +34* | ||
5. Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +22* | ||
9. Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -6* | ||
10. Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +22* | ||
11. Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -15* | ||
23. Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | +2* |