Kursnamn | Alla obligatoriska CEQ-behandlade kurser |
Kurskod | LTH001 |
Läsår | 2004 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP2 |
Program | Alla KVINNOR (civ.ing. + branding.) |
Antal enkätsvar | 1012 |
Antal män som svarat | 0 |
Antal kvinnor som svarat | 1012 |
|
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
Skala | Poäng | StdAvv |
---|---|---|
God undervisning | +10 | 45.5 |
Tydliga mål | +10 | 44.5 |
Förståelseinriktad examination | +44 | 39.2 |
Lämplig arbetsbelastning | -3 | 46.6 |
Allmänna färdigheter | +1 | 36.8 |
Enskild fråga: | ||
Kursen känns angelägen för min utbildning | +44 | 56.7 |
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tydliga mål | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Förståelseinriktad examination | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Lämplig arbetsbelastning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Allmänna färdigheter | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +18* | 58.7 |
7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -18* | 59.4 |
15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +20* | 57.5 |
18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -25* | 57.1 |
19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +27* | 62.6 |
21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +35* | 58.5 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +13* | 52.9 |
6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +8* | 54.7 |
13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -19* | 55.8 |
25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | +1* | 55.2 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -40* | 58.7 |
12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -55* | 49.3 |
16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +40* | 50.8 |
20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -40* | 52.0 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | +1* | 51.5 |
14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | -5* | 55.7 |
22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | +7* | 56.9 |
24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | +2* | 63.0 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +29* | 55.3 |
5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +16* | 49.1 |
9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -20* | 62.9 |
10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +12* | 51.0 |
11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -28* | 59.7 |
23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -3* | 49.8 |