Kurs | Alla CEQ-behandlade kurser |
Kurskod | LTH000 |
Läsår | 2004 |
Kursen slutade i läsperiod | VT_LP1 |
Program | Alla KVINNOR (civ.ing. + branding.) |
Antal enkätsvar | 703 |
Antal män som svarat | 0 |
Antal kvinnor som svarat | 703 |
|
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
Skala | Poäng | StdAvv |
---|---|---|
God undervisning | +7 | 48.9 |
Tydliga mål | +5 | 48.5 |
Förståelseinriktad examination | +38 | 41.1 |
Lämplig arbetsbelastning | -1 | 47.5 |
Allmänna färdigheter | +2 | 38.2 |
Enskild fråga: | ||
Kursen känns angelägen för min utbildning | +54 | 51.3 |
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tydliga mål | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Förståelseinriktad examination | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Lämplig arbetsbelastning | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Allmänna färdigheter | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +14* | 85.5 |
7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -19* | 62.2 |
15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +16* | 59.4 |
18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -24* | 57.0 |
19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +19* | 63.5 |
21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +36* | 68.6 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +7* | 53.7 |
6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +2* | 79.5 |
13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -13* | 58.9 |
25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | -3* | 57.7 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -35 | 61.7 |
12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -48* | 53.0 |
16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +37* | 50.8 |
20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -32 | 53.9 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -2* | 52.3 |
14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | -3* | 57.3 |
22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -3* | 79.4 |
24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | +5* | 62.8 |
Fråga | Poäng | StdAvv | |
---|---|---|---|
2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +21* | 56.8 |
5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +12* | 80.2 |
9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -9* | 61.7 |
10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | +9* | 68.0 |
11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -17* | 62.6 |
23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -5* | 50.5 |