Arbetsrapport CEQ, LTH000

Basfakta

KursAlla CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH000
Läsår2003_HT
Kursen slutade i läsperiodLP2
ProgramAlla MÄN (civ.ing. + branding.)
Antal enkätsvar 2756
Antal män som svarat2756
Antal kvinnor som svarat0
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 %44 2 %
20 %122 4 %
40 %173 6 %
60 %377 14 %
80 %917 33 %
100 %1104 40 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-100133 5 %
-50300 11 %
+0644 23 %
+501067 39 %
+100581 21 %

Missnöjda (<0)433 16 %
Neutrala (0)644 23 %
Nöjda (>0)1648 60 %

Medelpoäng+31

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoäng
God undervisning +7
Tydliga mål+13
Förståelseinriktad examination+35
Lämplig arbetsbelastning+10
Allmänna färdigheter +0
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+41

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng +7

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng+13

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+35

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng+10

Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng +0

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning ( +7)

FrågaPoäng

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+14*
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer-23*
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+19*
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-27*
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+28*
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+30*

Tydliga mål (+13)

FrågaPoäng

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+18*
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs+15*
13Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen-23*
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna -4*

Förståelseinriktad examination (+35)

FrågaPoäng

8Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen-32*
12Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått-42*
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+30*
20Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta-35*

Lämplig arbetsbelastning (+10)

FrågaPoäng

4Arbetsbördan har varit alltför tung-11*
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig+12*
22Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen-11*
24Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt -6*

Allmäna färdigheter ( +0)

FrågaPoäng

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+28*
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+16*
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp-18*
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem+10*
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt-27*
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete -9*