Arbetsrapport CEQ, LTH000

Basfakta

KursAlla CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH000
Läsår2003_HT
Kursen slutade i läsperiodLP1
ProgramAlla KVINNOR (civ.ing + branding.)
Antal enkätsvar 928
Antal män som svarat0
Antal kvinnor som svarat928
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 %4 0 %
20 %14 2 %
40 %30 3 %
60 %72 8 %
80 %314 34 %
100 %486 52 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-10034 4 %
-50100 11 %
+0240 26 %
+50342 37 %
+100205 22 %

Missnöjda (<0)134 14 %
Neutrala (0)240 26 %
Nöjda (>0)547 59 %

Medelpoäng+32

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoäng
God undervisning +1
Tydliga mål +9
Förståelseinriktad examination+37
Lämplig arbetsbelastning -1
Allmänna färdigheter -8
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+40

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng +1

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng +9

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+37

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng -1

Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng -8

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning ( +1)

FrågaPoäng

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+20*
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer-42*
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+18*
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-48*
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+27*
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+27*

Tydliga mål ( +9)

FrågaPoäng

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+18*
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs +8*
13Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen-22*
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna-11*

Förståelseinriktad examination (+37)

FrågaPoäng

8Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen-33*
12Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått-45*
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+40*
20Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta-33*

Lämplig arbetsbelastning ( -1)

FrågaPoäng

4Arbetsbördan har varit alltför tung -7*
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig -8*
22Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen -2*
24Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt +5*

Allmäna färdigheter ( -8)

FrågaPoäng

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+24*
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+14*
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp-33*
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem -4*
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt-40*
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete -9*