Kurs | Alla CEQ-behandlade kurser |
Kurskod | LTH000 |
Läsår | 2003_HT |
Kursen slutade i läsperiod | LP1 |
Program | Alla (civ.ing. + branding.) |
Antal enkätsvar | 3156 |
Antal män som svarat | 2199 |
Antal kvinnor som svarat | 928 |
|
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
Skala | Poäng | |
---|---|---|
God undervisning | +0 | |
Tydliga mål | +9 | |
Förståelseinriktad examination | +32 | |
Lämplig arbetsbelastning | +6 | |
Allmänna färdigheter | -8 | |
Enskild fråga: | ||
Kursen känns angelägen för min utbildning | +38 |
God undervisning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Tydliga mål | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Förståelseinriktad examination | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Lämplig arbetsbelastning | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Allmänna färdigheter | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Fråga | Poäng | ||
---|---|---|---|
3 | Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa | +14* | |
7 | Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer | -39* | |
15 | Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen | +16* | |
18 | Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt | -41* | |
19 | Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting | +24* | |
21 | Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant | +25* |
Fråga | Poäng | ||
---|---|---|---|
1 | Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete | +16* | |
6 | Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs | +8* | |
13 | Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen | -21* | |
25 | Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna | -9* |
Fråga | Poäng | ||
---|---|---|---|
8 | Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen | -25* | |
12 | Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått | -43* | |
16 | Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på | +32* | |
20 | Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta | -29* |
Fråga | Poäng | ||
---|---|---|---|
4 | Arbetsbördan har varit alltför tung | -9* | |
14 | Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig | +5* | |
22 | Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen | -10* | |
24 | Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt | -2* |
Fråga | Poäng | ||
---|---|---|---|
2 | Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning | +21* | |
5 | Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande | +11* | |
9 | Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp | -28* | |
10 | Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem | -2* | |
11 | Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt | -40* | |
23 | Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete | -13* |