Arbetsrapport CEQ, LTH000

Basfakta

KursAlla CEQ-behandlade kurser
KurskodLTH000
Läsår2003_HT
Kursen slutade i läsperiodLP1
ProgramAlla (civ.ing. + branding.)
Antal enkätsvar 3156
Antal män som svarat2199
Antal kvinnor som svarat928
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0 %42 1 %
20 %105 3 %
40 %163 5 %
60 %371 12 %
80 %1046 33 %
100 %1385 44 %

Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-100124 4 %
-50379 12 %
+0801 25 %
+501209 38 %
+100615 19 %

Missnöjda (<0)503 16 %
Neutrala (0)801 25 %
Nöjda (>0)1824 58 %

Medelpoäng+29
Män+28
Kvinnor+32

Skalor

Sammanfattning

SkalaPoäng
God undervisning +0
Tydliga mål +9
Förståelseinriktad examination+32
Lämplig arbetsbelastning +6
Allmänna färdigheter -8
Enskild fråga:
Kursen känns angelägen för min utbildning+38

Skillnad mellan kategorier

God undervisning
Kursens poäng +0

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Tydliga mål
Kursens poäng +9

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Förståelseinriktad examination
Kursens poäng+32

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Lämplig arbetsbelastning
Kursens poäng +6

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda
Allmänna färdigheter
Kursens poäng -8

Skillnad mellan missnöjda och neutrala
Skillnad mellan neutrala och nöjda
Skillnad mellan missnöjda och nöjda

Frågor

De frågor som är fetstilta är omvänt positiva.
En * efter frågans poäng innebär att det finns en signifikant skillnad mellan grupperna missnöjda och nöjda

God undervisning ( +0)

FrågaPoäng

3Undervisningen har motiverat mig att göra mitt bästa+14*
7Under kursen gång har jag fått många värdefulla kommentarer på mina prestationer-39*
15Lärarna har verkligen försökt att förstå de problem och svårigheter som man kan ha med kursen+16*
18Lärarna har oftast gett mig värdefulla upplysningar om hur mitt arbete har gått framåt-41*
19Mina föreläsare har varit väldigt duktiga på att förklara saker och ting+24*
21Lärarna på kursen har ansträngt sig för att göra ämnet intressant+25*

Tydliga mål ( +9)

FrågaPoäng

1Det har varit lätt att veta vilken kvalitet som förväntas på mitt arbete+16*
6Jag har för det mesta haft en klar bild av hur jag har legat till och vad som krävs av mig på denna kurs +8*
13Det har ofta varit svårt att få reda på vad som förväntas av mig på den här kursen-21*
25Lärarna klargjorde redan från början vad de förväntade sig av studenterna -9*

Förståelseinriktad examination (+32)

FrågaPoäng

8Ett gott minne är egentligen allt man har behövt för att klara den här kursen-25*
12Lärarna har verkat mer intresserade av att testa vad jag minns än vad jag förstått-43*
16Examinationen på kursen krävde att man verkligen förstod vad kursen gick ut på+32*
20Allt för stor del av examinationen har handlat enbart om fakta-29*

Lämplig arbetsbelastning ( +6)

FrågaPoäng

4Arbetsbördan har varit alltför tung -9*
14Jag har vanligtvis fått tillräckligt med tid på mig för att förstå det jag måste lära mig +5*
22Som student har jag känt mig hårt pressad på den här kursen-10*
24Själva arbetsvolymen på kursen har gjort att man inte kunnat begripa allt -2*

Allmäna färdigheter ( -8)

FrågaPoäng

2Kursen har utvecklat mina färdigheter i problemlösning+21*
5Kursen har skärpt mitt analytiska tänkande+11*
9Kursen har utvecklat min förmåga att arbeta i grupp-28*
10Kursen har gjort att jag känner mig säkrare på att angripa nya och obekanta problem -2*
11Kursen har förbättrat min förmåga att kommunicera skriftligt-40*
23Kursen har hjälp mig att utveckla förmågan att planera mitt arbete-13*