Slutrapport kursutvärdering, EDAN05

Basfakta

KursnamnAlgoritmteori
KurskodEDAN05   Kursplan
Högskolepoäng7.5
Läsår201011
Kursen slutade i läsperiodHT_LP1
Programsamtliga
Antal registrerade på kursen52
Antal godkända/andel av registrerade     10 / 19 %
Antal enkätsvar/svarsfrekvens23 / 44 %
Antal män som svarat20
Antal kvinnor som svarat1
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar    28 h
Övningar    12 h
Laborationer    0 h
Handledd tid    0 h
Självstudietid    160 h

Sammanfattning av enkätsvar

På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".

Närvaro vid undervisningen

Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %2 9 %
30-70 %6 26 %
70-100 %14 61 %

Skalor & enskilda frågor

SkalaPoängStdAvv
God undervisning+1858
Tydliga mål+1951
Förståelseinriktad examination+5539
Lämplig arbetsbelastning+1536
Enskilda frågor
Kursen känns angelägen för min utbildning+7925
Överlag är jag nöjd med den här kursen+6046
Stapeldiagram över skalor, kursens angelägenhet och total nöjdhet


Fördelning av svar på fråga 26:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"

     Fördelningsdiagram över fråga 26
 AntalAndel

Missnöjda (<0) 1 4 %
Neutrala (0) 1 4 %
Nöjda (>0) 19 83 %
Har ej besvarat
frågan
2 9 %

Medelpoäng+60
Standardavvikelse (StdAvv)46
     

Fördelning av svar på fråga 17:
"Kursen känns angelägen för min utbildning"

     Fördelningsdiagram över fråga 17

Medelpoäng+79
Standardavvikelse (StdAvv)25

Kommentarer

Studierådets kommentarer

Då det inte varit något möte sammanställer jag istället CEQ-rapporten, vilken ungefär hälften svarade på. Kursen hade ett bra innehåll och var väldigt uppskattad av studenterna, det är synd att den läggs ner efter i år. Framförallt inlämningsuppgifterna var uppskattade och genomtänkta. Dels är de bra för att hänga med i kursen, dels gör de att man får arbeta på ett bra sätt med områdena som gås igenom i kursen.

Det fanns dock en del önskemål om att göra föreläsningarna intressantare.

Den förhåller sig även bra till den nya AlgoDatKom (EDAF05) genom att de överlappade väldigt lite. Den enda algoritmen som togs upp i båda två var Closest Pair.

Kurslärarens kommenterer

Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid

CEQ-enkäten fylldes i

Webbenkäter har använts på denna kurs.