Slutrapport kursutvärdering, EDAN05
Basfakta
Kursnamn | Algoritmteori |
Kurskod | EDAN05
Kursplan |
Högskolepoäng | 7.5 |
Läsår | 201011 |
Kursen slutade i läsperiod | HT_LP1 |
Program | samtliga |
Antal registrerade på kursen | 52 |
Antal godkända/andel av registrerade | 10 / 19 % |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 23 / 44 % |
Antal män som svarat | 20 |
Antal kvinnor som svarat | 1 |
|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
Föreläsningar | 28 h |
Övningar | 12 h |
Laborationer | 0 h |
Handledd tid | 0 h |
Självstudietid | 160 h |
| |
Sammanfattning av enkätsvar
På alla frågor utom den om närvaro kan poängen variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningen | Antal | Andel |
0-30 % | 2 | 9 % |
30-70 % | 6 | 26 % |
70-100 % | 14 | 61 % |
Skalor & enskilda frågor
Skala | Poäng | StdAvv |
God undervisning | +18 | 58 |
Tydliga mål | +19 | 51 |
Förståelseinriktad examination | +55 | 39 |
Lämplig arbetsbelastning | +15 | 36 |
Enskilda frågor | | |
Kursen känns angelägen för min utbildning | +79 | 25 |
Överlag är jag nöjd med den här kursen | +60 | 46 |
|
|
Fördelning av svar på fråga 26: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
| Antal | Andel |
|
Missnöjda (<0) | 1 | 4 % |
Neutrala (0) | 1 | 4 % |
Nöjda (>0) | 19 | 83 % |
Har ej besvarat frågan | 2 | 9 % |
|
Medelpoäng | +60 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 46 |
|
|
|
Fördelning av svar på fråga 17: "Kursen känns angelägen för min utbildning"
|
Medelpoäng | +79 |
Standardavvikelse (StdAvv) | 25 |
|
|
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Då det inte varit något möte sammanställer jag istället CEQ-rapporten, vilken ungefär hälften svarade på. Kursen hade ett bra innehåll och var väldigt uppskattad av studenterna, det är synd att den läggs ner efter i år. Framförallt inlämningsuppgifterna var uppskattade och genomtänkta. Dels är de bra för att hänga med i kursen, dels gör de att man får arbeta på ett bra sätt med områdena som gås igenom i kursen.
Det fanns dock en del önskemål om att göra föreläsningarna intressantare.
Den förhåller sig även bra till den nya AlgoDatKom (EDAF05) genom att de överlappade väldigt lite. Den enda algoritmen som togs upp i båda två var Closest Pair.
Kurslärarens kommenterer
Kommentarer har ej inkommet före utsatt tid
CEQ-enkäten fylldes i
Webbenkäter har använts på denna kurs.