|
Arbetstid enligt läro- och timplaner
|
Poängen kan variera mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet".
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
|
Skala | Poäng | StdAvv |
---|---|---|
God undervisning | +46 | 35.2 |
Tydliga mål | +30 | 44.8 |
Förståelseinriktad examination | +49 | 44.1 |
Lämplig arbetsbelastning | +5 | 47.8 |
Enskild fråga: | ||
Kursen känns angelägen för min utbildning | +76 | 34 |
Studenterna har överlag varit positiva med kursen. Föreläsningarna är
roliga med diskussioner som ger mycket av inlärningen samt med en
föreläsare som brinner för ämnet. Kritik ges dock för att de alltid drar
ut på tiden.
Kursens teoridel bygger mycket på att man redan känner till problem som
uppstår i utvecklingsgrupper. Vilket leder till att studenter som varken
har läst PVG/PUSS eller inte har någon praktisk erfarenhet kan få problem
med att få grepp om kursens innehåll. En del artiklar har fått kritik för
att kännas ålderdomliga och svåra att läsa in.
För övrigt presenteras mycket facklitteratur kring konfigationshantering
och som uppdelas upp mellan studentgrupper. Gruppresentationerna har
upplevts att hålla låg kvalité, men diskussionen efter presentationerna
har varit givande.
Laborationerna känns givande både för nybörjare och erfarna användare.
Nybörjare fick chansen att laborera med CVS och erfarna användare likaså
med Perforce. Obligatoriet av CVS delen av laborationen upplevdes som
onödig för de erfarna.
Muntan fungerar bra med att koncentrera detaljfrågorna mot vad
studentgruppen har inriktat sig i.